22 Φεβ 2009

Μια εκκλησία που "θα την πάω"

Με αφορμή ένα σχόλιο της Δρ. Ψυχίας που ενημέρωσε ότι σύντομα στη Σουηδία θα γίνονται εκκλησιαστικοί γάμοι μεταξύ ομοφυλοφίλων θέλω να καταγράψω τις απόψεις μου για το ρόλο της εκκλησίας αλλά και τη σχέση της με τους ομοφυλόφιλους.

Δεν δηλώνω θρησκευόμενος. Βαπτίστηκα χωρίς να ρωτηθώ και στα επίσημα πιστοποιητικά είμαι δηλωμένος Χριστιανός Ορθόδοξος. Σπάνια εώς καθόλου πάω εκκλησία και τις φορές που πάω είτε για μνημόσυνα, γάμους κτλ δεν αισθάνομαι τίποτα το ιδιαίτερο και σίγουρα καμία κατάνυξη. Νιώθω ξένος στο χώρο και περιμένω την ώρα να την κάνω. Νιώθω και υποκριτής που δεν αρνούμαι ευγενικά να παρευρεθώ.

Δεν ξέρω αν αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι είμαι γκέι. Πάντως ο Gay Super Hero σ' ένα πολύ ενδιάφερον μήνυμα εξηγεί την περίπτωση των Σέργιου και Βάκχου κι αφήνει το σπόρο της αμφισβήτησης κατά πόσο ομοφυλοφιλία κι εκκλησία είναι έννοιες ασύμβατες.

Η εκκλησία ως θεσμός δεν μ' ενοχλεί. Σέβομαι τις απόψεις που έχει κι αφορούν το ποίμνιο της και όσους επιλέγουν ν' ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο δόγμα. Παρόλ' αυτά, το γεγονός ότι θα επιτρέψει η Σουηδική εκκλησία το γάμο ομοφυλοφίλων δεν νομίζω ότι μ' αφορά. Όχι γιατί δεν ζω στη Σουηδία, αλλά γιατί δεν μ' αφορά και η θέση της εκκλησίας στην Κύπρο και την Ελλάδα για τους γκέι που συνειδητά αποτελούν μέλη της εκκλησίας. Στο τέλος της ημέρας ο καθένας κάνει τις επιλογές του.

Με ενοχλεί, όμως, η τάση της εκκλησίας να επιβάλει τις θέσεις της επί του κράτους και της κοινωνίας στο σύνολο της. Δεν θα ξεχάσω όταν αποποινικοποιήθηκε η ομοφιλοφυλία (λόγω ΕΕ) στην Κύπρο πως είχαν μαζευτεί διάφοροι περιέργοι έξω από τη Βουλή, με τη συνοδεία παπάδων, για να διαμαρτυρηθούν για το Σατανά που εισάγαμε από τη Δύση. Ούτε βεβαίως ξεχνιέται το "κουσούρι" του μακαρίτη του Χριστόδουλου ή οι ηθικολογίες περί πορνείας και οι διάφοροι άλλοι ανόητοι "κεραυνοί" του Ανθιμου.

Χειρότερη απ' όλες αυτές τις ομοφοβικές εκδηλώσεις θεωρώ την επιβολή του μαθήματος των θρησκευτικών επί ανώριμων, αντικειμενικά, μαθητών στα σχολεία και την εκμετάλλευση της φαντασίας αλλά κυρίως του φόβου των ανήλικων παιδιών ώστε να τους γεμίσουν με τύψεις κι ενοχές αν σε κάποια στιγμή βιώσουν τη διαφορετικότητα τους.

Προσωπικά είχα ένα καθηγητή θρησκευτικών, αρκετά νεαρό τότε, που παρουσιαζόταν και αρκετά ανοικτόμυαλος. Προς επιβεβαίωση της "ανεχτικότητας" του άνοιξε συζήτηση περί ομοφιλοφυλίας. Μας ανέλυε πως η έλλειψη του ανδρικού μοντέλου από την οικογένεια οδηγεί στην ομοφυλοφιλία. Ακολούθως εξιστορούσε περιπτώσεις κατά τις οποίες προσπαθούσε να επαναφέρει στο σωστό δρόμο τους αμαρτωλούς άντρες που απλώς στάθηκαν άτυχοι στη ζωή τους, να μην έχουν το σωστό πρότυπο άντρα στο σπίτι και ν' αναζητούν κάτι ανάλογο στους ερωτικούς τους συντρόφους!

Σήμερα συνειδητοποιώ ότι καταχράστηκε τη θέση του ως καθηγητής για να καθοδηγήσει τη συζήτηση, καταχράστηκε το γεγονός ότι ελάχιστοι ή κανένας (όπως κι έγινε) δεν θα αντιδρούσε σ' αυτά που είπε για να μην αποκτήσει αμέσως τη ταμπέλα του πούστη και καταχράστηκε την άγνοια που είχαμε τότε ως ανώριμοι μαθητές για το θέμα της ομοφυλοφιλίας.

Σέβομαι το δικαίωμα του καθένα να δηλώνει όσο πιστός Χριστιανός θέλει. Δεν ανέχομαι την εκμεταλλεύση της δεσπόζουσας θέσης που έχει η εκκλησία και της προνομιακής της σχέσης με το κράτος για να καταχραστεί τον κυρίαρχο ιδεολογικό μηχανισμό του κράτος που είναι το δημόσιο σχολείο για να πνίξει μέσα στις ενοχές αθώες κι ευπλαστες ψυχές.

Είναι γι αυτό το λόγο που η εκστρατεία ενός κινήματος Αθεων στο Λονδίνο που αγόρασε διαφημιστικό χώρο στα γνωστά κόκκινα λεωφορεία μου χάρισε ένα χαμόγελο. Είχαν σύνθημα "Πιθανότατα δεν υπάρχει Θεός. Σταματήστε ν' ανησυχείτε κι απολαύστε τη ζωή σας". Η απάντηση από θρησκευόμενους ανέφερε: "Σίγουρα υπάρχει Θεός. Ενταχθείτε στο Χριστιανικό κίνημα και απολαύστε τη ζωή σας".

Δεν ξέρω ποια διαφήμιση είναι... παραπλανητική και δεν μ' ενδιαφέρει. Μ' ενδιαφέρει περισσότερο να υπάρχει μια εκκλησία που δεν φορτώνει ετσιθελικά ενοχές στην κοινωνία. Τέτοια εκκλησία "θα την πάω"!





Φωτογραφίες από το site της Guardian, guardian.co.uk

25 σχόλια:

  1. Συμφωνώ σε όλα. Μα όλα όμως. Και όσο πάει με απασχολεί ακόμα περισσότερο το θέμα της διδασκαλίας των Χριστιανικών (γιατί "Θρησκευτικά" δεν τα λες με τίποτα, αφού με τέτοιο τίτλο θα'πρεπε να καταπιάνονται εξίσου με όλες τις θρησκείες, αντ'αυτού περνάνε ένα πασάλειμμα κάποια στιγμή στο λύκειο στο τέλος της χρονιάς, αν προλάβουν δηλαδή...).
    Κοίτα πιο προσεκτικά τις δυο διαφημίσεις στο πλάι του λεωφορείου... Οι μεν, κι ας το'χουν σκεφτεί και ψάξει παραπάνω, λένε probably για να μη θίξουν κανέναν. Οι δε, χωρίς χειροπιαστές αποδείξεις και με ένα σωρό σκάνδαλα και προβλήματα στους ενάρετους 'κόλπους' τους, λένε definitely.
    Ποιος είναι ο χοντροκέφαλος τώρα, πες μου.

    Saigon

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα λες πάρα πολύ σωστά και εγώ όπως και εσύ πάω στις εκκλησίες μόνο και μόνο για κοινωνικούς σκοπόυς. Θα κλείσω λέγοντας πως ο αλλίστου μνήμης χριστόδουλος ήταν και αυτός γκέι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Saigon
    Δεν είχα δώσει προσοχή στη διαφορά των λέξεων που λες. Σωστή επισήμανση που μάλλον επιβεβαιώνει τις ταυτόσημες απόψεις μας ;-p
    Καλή βδομάδα

    @ΙωάννηςΚ
    Σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη αλλά νομίζω ότι δεν μας ενδιαφέρουν τα πρόσωπα και οι επιλογές τους. Η αναφορά σε πρόσωπα (από μένα) είναι για να δώσω μορφή στις απόψεις μου. Κατά τα λοιπά καθόλου δεν μ' ενδιαφέρει τι ήταν ή όχι ο καθένας. Μ' ενδιαφέρει η κατάχρηση της δύναμης που γίνεται από την εκκλησία ως θεσμός.
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν θα μπω καν στον τόπο να επιχειρηματολογήσω αφού έχουμε θεμελιωδώς αντίθετες απόψεις.Θα πω μόνο ότι μάλλον από αντιχριστιανικό μένος εμφορμούνται όλα αυτά που γράφετε παρά από όποιο "δημοκρατικό" αίσθημα...Όσο για την διαφήμιση εφόσον κάποιοι πιστεύουν στον Θεό τι ήθελες να έγραφαν;ότι πιστεύουν ότι μάλλον υπάρχει...αφού πιστεύουμε!τον χαρακτηρισμό στον γυρίζω ασυζητητί
    Όσο για τα σκάνδαλα τί σχέση έχει να κάνει αυτό με την χριστιανικήγ πίστη ή με την όποια πίστη;άλλωστε αυτή που κάνουν τα σκάνδαλα μόνο για λόγους πίστης δεν έγιναν παπάδες!
    Για αυτά που γράφει ο Gay Super Hero τοποθετήθηκα εκεί,σε γενικές γραμμές στερούνται τεκμηρίωσης.
    Για το σχόλιο του μακαριστού τι ήθελες να πει;αρχιεπίσκοπος ήταν!είπε απλώς κουσούρι και όχι τίποτε άλλο από αυτά που λένε διάφοροι...και μάλιστα μετά από ερώτηση παγίδα!η τοποθέτηση ήταν πολύ ήπια,σκέψου πόσο τον έβρισαν άλλοι φανατικοί για την τόση ηπιότητά του!έστω αυτό θα ήταν βάση διαλόγου.Επίσης η εκκλησία δεν απορρίπτει τους ομοφυλόφιλους αλλά την ομοφυλοφιλία.Λάθος σαφώς!αλλά είναι πολύ καλύτερο απ'ότι η στάση πολλών αθέων!Ακόμα πόσοι και πόσοι gay δεν το θεωρούν κάποιας μορφής κουσούρι;
    Ας δούμε καλύτερα τον gay φονταμενταλισμό που κατά τη γνώμη δημιουργεί περισσότερα προβλήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Owain Glyndwr

    Αρχικά, λέω ότι δεν έχω καταλάβει αν απαντάς μόνο σε μένα ή και στα δύο πρώτα σχόλια. Όχι ότι έχει και τόση διαφορά, αλλά για να ξέρω ποια με αφορούν άμεσα.

    Από που προκύπτει το "αντιχριαστινό μένος", όταν λέω ότι δεν με αφορά και δεν ενοχλούν οι απόψεις της εκκλησίας στο βαθμό που της κρατά για όσους ενσυνείδητα δηλώνουν πιστοί κι επιθυμούν ν' ακολουθούν το (όποιο) δόγμα τους;

    Την αναφορά σου για τη δήθεν δημοκρατίκοτητα που αφορά τις απόψεις, τουλάχιστον, τις δικές μου την βρίσκω απλώς άστοχη, σ' αυτό το blog. Δεν χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο, πέραν από τα (έστω και λίγα) κείμενα αυτού του χώρου.

    Για τον Gay Super Hero, δεν υιοθέτησα τίποτα. Είπα ότι αφήνει τον σπόρο της αμφισβήτησης. Πρόταση για προβληματισμό είναι, όχι ότι μ' αφορά άμεσα. Πρώτο, γιατί η άποψη μου και τα συναισθήματα μου για την εκκλησία δεν δημιουργήθηκαν το τελευταίο δεκαήμερο, μετά τη δημοσίευση της ανάρτησης του Gay Super Hero και δεύτερο, το κατά πόσο κάποιος επιλέγει να είναι Χριστιανός και γκέι ή όχι δεν έχει να κάνει με τους μηχανισμούς επιβολής των απόψεων της που κατέχει και χρησιμοποιεί η εκκλησία, και στους οποίους αναφέρθηκα στο κειμενο μου.

    Gay φονταμενταλισμός; Θέλεις να εξηγήσεις τι εννοείς και ν' αναφερθείς και στα προβλήματα που δημιουργεί; Επίσης, σε ποια στάση των αθεων αναφέρεσαι;

    Για το χαρακτηρισμό και τα σκάνδαλα, επαναλαμβάνω ότι έγραψα και σε προηγούμενη απάντηση: εμένα δεν μ' ενδιαφέρουν τα πρόσωπα, αλλά οι θεσμοί. Μ' ενδιαφέρει και με ενοχλεί ο τρόπος που η εκκλησία επιχειρεί να επιβάλει επί ανώριμων μαθητών την ηθική της. Δικαίωμα της εκκλησίας να έχει όποιους κανόνες θέλει, αλλά δεν πρέπει να την επιβάλει ετσιθελικά μέσα από τα σχολεία, όταν η δυνατότητα για σοβαρό αντίλογο είναι αντικειμενικά αδύνατη.

    ΥΓ: Ο διάλογος έχει αξία όταν έχεις τη διάθεση ν' ακούσεις και να πειστείς. Όταν ξεκινάς με δεδομένο ότι κατέχεις την Αλήθεια, τότε δεν υπάρχει νόημα σε καμία συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ καλή η ανάρτησή σου και κυρίως με τεκμηριωμένο πολιτικό λόγο, που τόσο λείπει στις μέρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν εξαιρέσουμε τον χαρακτηρισμό "χοντροκέφαλοι" που χρησιμοποίησε ο/η baigon,τον οποίο επιστρέφω απολύτως, όλα τα υπόλοιπα αναφέρονται και σε εσένα.
    Gay φονταμενταλισμός αρκεί να ρίξεις μια ματιά στους gay γύρω σου και τι απόψεις εκφράζουν, δεν χρειάζεται να γράψω κάτι άλλο,το μόνο που ονειρεύονται είναι να πάρουν μια ροζ χατζάρα και να σφάξουν ότι δεν τους αρέσει.Ξυνίλα,εγωπάθεια και κυνισμός!Ε όχι αγαπητέ αυτό δεν είναι πρόοδος αλλά κατάντια (αυτό δεν είναι για σένα).Τα προβλήματα μυριάδες,με χαρακτηριστικότερο ότι έχουν φτιάξει ένα gay κάστρο και περιχαρακωμένοι εκεί κάνουν πόλεμο "με νύφες και μ'αγγόνια"...
    Η Εκκλησία δεν υποστηρίζει ότι κατέχει σε όλα την αλήθεια και σίγουρα όχι στα μικρά,ιδίως σε επιστημονικά θέματα όπως είναι η ομοφυλοφιλία,μην περιμένεις να γίνει κάτι από μόνο του,αν ήταν έτσι δεν θα κάναμε διάλογο ούτε καν με τους δυτικούς...
    Δεν σε υποχρέωσε κανείς να κάνεις κάτι που δεν θέλεις αντίθετα εσύ υποχρεώνεις την εκκλησία να μην μιλήσει σε κανέναν δημοσίως. Σιγά μην μπούμε και σε κατακόμβες για να μην παρεξηγηθεί ο Τσίπρας,η Ρεπούση,ο Αλαβάνος και οι ακόλουθοι...
    Και για τα εμβόλια δεν ερωτήθηκες αλλά σου τα έκαναν.Με τη λογική σου και εγώ πρέπει να επαναστατήσω στον δήθεν προοδευτικό μηδενισμό που επιβάλουν καινούργιοι "δάσκαλοι" στα καημένα τα παιδιά!Αλλά τι περιμένεις όταν έχουν καθηγητές όπως την Ρεπούση και τον Τσάκαλος;
    Όσο για τι έκαναν οι άθεοι αρκεί τον φασισμό του Dawkins να αναφέρω!Άρα μάλλον είναι θέμα ποια άποψη θα επιβληθεί της άλλης και όχι τίποτα περί δημοκρατίας
    Φυσικά και αντιχριστιανικό μένος υπάρχει αφού την εκκλησία θέλετε να βλάψετε και αν από την πλευρά σου είναι ήπιο,από την συντριπτική πλειοψηφία των αθέων είναι του επιπέδου του φανατισμού των Σταυροφοριών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι όσο για την ανάρτηση του ομοφυλόφιλου υπερήρωα δεν είπα ότι σε επηρέασε σε κάτι απλώς μιας και το ανέφερες είπα τι γνώμη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Owain Glyndwr

    Για ακόμη μία φορά μπερδεύεις. Κάποια με αφορούν, κάποια λιγότερο, κάποια όχι.

    Το μόνο πράγμα που έχω καταλάβει χωρίς αμφιβολία είναι η ομολογία σου ότι θεωρείς το ζήτημα ως ποια άποψη θα επιβληθεί της άλλης. Αυτό για μένα αγγίζει τα όρια της διαστροφής και βεβαίως καμία σχέση δεν έχει να κάνει με τη κοινωνική συνύπαρξη διαφορετικών κοινωνικών ομάδων και την ανεκτικότητα στην διαφορετικότητα.

    Βλέπεις τα πάντα ως σύγκρουση μέσα από πολύ αυστηρά δίπολα: Εκκλησία, Εθνικισμός vs Τσίπρας, Ρεμπούση - gay κάστρα (υποθέτω εννοείς και την gay scene) vs χριστιανικές κατακόμβες - Αντιχριστιανικό μένος vs θρησκευτικός φανατισμός των Σταυροφοριών.

    Ελπίζω να μην σε στεναχωρήσω αλλά αυτός ο διπολικός τρόπος σκέψης δεν προσλαμβάνει με εγκυρότητα την κοινωνική πραγματικότητα. Ανήκει στη λογική των άκρων και είναι μίζερος γιατί παραβλέπει όλο το υπόλοιπο τόξο στο συνεχές μεταξύ των δύο άκρων που δημιουργείς και κατατάσσεις τα δεδομένα.

    Αυτή είναι η κύρια μας διαφορά. Εσύ μιλάς με όρους άσπρο - μαύρο κι εγώ σου μιλάω για χρώματα. Πως να συνεννοηθούμε; Ασύμβατα είναι τα προγράμματα των Windows στο MAC.

    Εγώ σου λέω για τον καθηγητή που έκανε προσηλυτισμό κι εσύ μου λες για την Ρεμπούση. Μια κανονική συζήτηση επί ίσοις όροις και χωρίς ιδεοληψίες, αμφοτέρων, δεν μπορεί να υπάρξει δηλαδή; Ενας μετριοπαθής κι ανεκτικός καθηγητής αποκλείεται εξ ορισμού;

    Μου λες για gay κάστρα και για χριστιανικές κατακόμβες. Μια κοινωνία ανεκτική που να τους χωρεί όλους αποκλείεται κι αυτή εξορισμού; Είναι όλα θέμα σύγκρουσης;

    Κανένας δεν είπε στην εκκλησία να σωπάσει. "Δεν μ' αφορά και η θέση της εκκλησίας στην Κύπρο και την Ελλάδα για τους γκέι που συνειδητά αποτελούν μέλη της εκκλησίας. Στο τέλος της ημέρας ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Με ενοχλεί, όμως, η τάση της εκκλησίας να επιβάλει τις θέσεις της επί του κράτους και της κοινωνίας στο σύνολο της." Αυτό είχα πει. Είπα απλώς να μην μπλέκεται με την κοσμική εκπαίδευση και τα ατομικά δικαιώματα μου. Αυτό ζήτησα. Αυτό έγραψα. Όλα τα υπόλοιπα είναι υπερβολές δικές σου για να στήσεις το σκηνικό των άκρων που σ' αρέσει και σε βολεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όλα αυτά εγώ τα έκανα;!Παναγία μου,θα καώ στην αριστερή πολιπολιτισμική κόλαση!
    Αρκετά με έβρισες δεν θα ασχοληθώ άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πληροφοριακά έγραψα το εντελώς αντίθετο από αυτό που κατάλαβες!Θα συμφωνήσω στα περί χρωμάτων ακριβώς!το θέμα είναι ποιος και πως τα μουντζουρώνει!
    Α,και τον Καπποδίστρια εγώ τον σκότωσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επίσης είμαι ο γκόμενος του μακαρίτη του Χάιντερ,μην πω ότι είμαι το φάντασμα του Χάιντερ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Eftixos pou de tha asxoliosoun allo Owain ;-)

    On a serious note, omos, eno simfono me to pnevma olon oso legontai edo, gia mena i ousia einai mia kai malista poli apli:
    o xristiannismos ipotithetai oti einai mia thriskeia gemati agapi, katanoisi kai kalosini.

    As 3ekinisoume apo tin katanoisi kai as afisoume tin sibonetikotita stin akri: i katanoisi 3ekina me tin antilipsi kai vasei aftis, i omofilofilia einai ena dedomeno tis anthropinis zois e3'aparxis kosmou. Einai ena dedomeno pou den epidexetai sizitiseos i a3iologiseos.
    Kai afou i agapi einai to ipsisto xristianniko agatho, tote i agapi einai ieri se kathe tis morfi.

    Idou kai o logos gia ton opoio pistevo oti kai i politeia kai ekklisia ofeiloun na epitrepsoun se omofilofila zevgaria na pantreftoun an to epithimoun.
    Afta kai kalispera sas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. i dikia mou i mama, sto gimnasio k t likio, pige k gemise mian forma pou elege pos epi8imi i kori tis na min parakolou8i to ma8ima t 8riskeftikon.
    ki etsi ego ka8omoun stin vivlio8iki ekinin tin ora. nmzw perisotero me voi8ise.

    k gia to statistiko tis ipo8esis, ime iper(poli poli iper)tou gamou omofilofilon zevgarion.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Colourful ωραία αναρτηση.

    Οwain είσαι κλασική περίπτωση χριστιανόπληκτου. Κτυπάς με το σταυρό (σου/των) στο ψαχνό οποιονδήποτε έχει διαφορετική "άποψη" από τη δική σου και άμα σου απαντήσουνε θίγεσαι κιόλας. Τι gay φονταμενταλισμός ακούσαμε εδώ, τι νέες σταυροφορίες από άθεους οπαδούς του Ντόκινς, τι "η ομοφυλοφιλία είναι επιστημονικό θέμα", τι κατακόμβες, όλα τα έχει το πανέρι. Πάντως γέλασα.

    Τελοσπάντων, εγώ θα το παίξω "Σταυροφόρος-αντιδημοκρατικός άθεος" όπως ορίστηκε πιο πάνω με λογική και επιχείρημα από τον Owain (προσοχή, ειρωνία εδώ), και αν μου επιτρέπεται από τον Colourful που έχει και το μπλογκ να πω ότι προσωπικά, χέστηκα αν δώσει ποτέ άδεια η εκκλησία σε Ελλάδα και Κύπρο για γάμους ομοφυλοφίλων, εφόσον η άποψή οποιουδήποτε αυτο-ενθρονιζόμενου δικηγόρου του θεού για τη σεξουαλική μου προτίμηση δεν με ενδιαφέρει, ιδιαίτερα όταν με χαρακτηρίζει ανώμαλο/η, παρα-φύσιν και τα άλλα γνωστά επειδή επιλέγω να είμαι με άτομο του ιδίου φύλου.

    Lalu αν μου επιτρέπεις κάτι ακόμα πιο απλό:

    "Δεν πρέπει να σεβόμαστε όσους δεν μας σέβονται."

    Είναι τόσο απλό, προφανώς όχι τόσο κατανοητό από τον κόσμο; Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κόπτεται οποιοσδήποτε για την άποψη της εκκλησίας, μιας θρησκείας ή οποιουδήποτε εκπρόσωπού της για το με ποιο άτομο θέλω να περάσω το υπόλοιπο της ζωής μου.

    Το θέμα είναι το ΚΡΑΤΟΣ να δίνει το δικαίωμα που μοιράζονται όλοι οι άλλοι πολίτες του. Όσον αφορά την εκκλησία, ας ζυγίσει το "κόστος" άρνησής της και ας αποφασίσει επιτέλους τι θα πιστεύει για τη φύση του ανθρώπου.

    Για μένα δεν τίθεται θέμα υπέρ και κατά γάμου ομοφυλοφίλων. Είναι υποχρέωση όλων μας να υποστηρίξουμε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, και όχι θέμα άποψης για το τι είναι φυσιολογικό ή όχι, που είναι και το κύριο επιχείρημα της εκκλησίας και των λοιπών που θέλουν να ασχολούνται με τα κρεβάτια μας.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ξεχωρίζω δυο πράγματα, την θρησκεία και την εκκλησία. Θέμα θρησκείας προσπαθώ να μην το αγγίζω, η εκκλησία θα προτιμούσα να ήταν λιγότερο ακραία σε κάποια θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Lalu
    Καλωσόρισες. Το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας τον Χριστιανισμός και την Αγάπη είναι κάτι νομίζω καθαρά προσωπικό. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ ότι ως θρησκείας της αγάπης θα ήταν πιο κατανοητή μια πιο ανεκτική στάση, αλλά δεν είναι το μείζον. Αυτό που μ' ενδιαφέρει είναι να μην επιβάλει η (όποια) εκκλησία τους ηθικούς της κανόνες επί των του κράτους που έχει την υποχρέωση να προστατεύει τα ανθρώπινα, ατομικά δικαίωματα, που (πρέπει να) είναι σαφώς διαχωρισμένα από τις θρησκευτικές αντιλήψεις του οποιουδήποτε.
    Δεν μ' ενδιαφέρει αν η εκκλησία επιτρέψει τους γκέι γάμους. Το έγραψα και στην ανάρτηση μου. Μ' ενδιαφέρει η απόφαση του κράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Ασυγχώρητη

    Καλώς ήρθες... Συμφωνώ ότι το κράτος έχει την υποχρέωση να παρέχει τα ίδια δικαιώματα σε όλους του τους πολίτες, ενώ η όποια άποψη της εκκλησίας (που είναι δικαίωμα της) πρέπει να παραμένει στα του οίκου της.

    Συμφωνώ ότι δεν σεβόμαστε όποιον δεν μας σέβεται, κι αυτό γιατί ο σεβασμός είναι κάτι που κερδίζει ο άλλος μέσα από τα λόγια και τις πράξεις του. Προσθέτοντας ότι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τον ανεχόμαστε κιόλας.

    Καταθέτω επίσης τη διαφωνία μου με το επιχείρημα ότι "ο καθένας κάνει ότι θέλει στο κρεβάτι του" όταν η συζήτηση περιστρέφεται στους γκέι. Μια γκέι σχέση δεν ορίζεται μόνο στο κρεβάτι. Δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει πχ ούτε η τρυφερότητα (μ' ένα χάδι κι ένα φιλί) που ενδεχομένως θα δείξει ένα γκέι ζευγάρι σ' ενα εστιατόριο, όπως και πολλά άλλα. Οι γκέι δεν ζητούν ελευθερία στο κρεβάτι τους. Εκεί την έχουμε. Ελευθερία στις επιλογές μας στην κοινωνία επιδιώκουμε χωρίς να στιγματιζόμαστε γι αυτές.

    Καληνύκτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @πράσινη νεράιδα

    Είσαι πολύ τυχερή για την οικογένεια σου. Να σαι καλά που άφησες σχόλιο αλλά θα πω ότι δεν ξέρω αν πρέπει να λέγεται "γάμος ομοφυλοφίλων" αφού ουσιαστικά αυτό για το οποίο συζητάμε είναι η νομική κατοχύρωση μιας συμβίωσης που θα φέρει σε κάποιο βαθμό ισότητα μεταξύ των ομοφυλόφιλων και ετερόφυλων. Δεν ξέρω αν είναι γάμος κι ούτε μ' ενδιαφέρει στο παρόν στάδιο, είναι η αλήθεια. Αυτή τη στιγμή το αντιμετωπίζω ως θέμα "νόμιμης βεβαίωσης προς κάθε χρήση" που έχει αντίκτυπο στη φορολογία, τα περιουσιακά κι άλλα θέματα που αφορούν συγγενείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ apparos
    Χάθηκες... μπαίνω στο blog σου αλλά δεν βλέπω κάτι καινούργιο ;-p
    Δεν με νοιάζει πόσο ακραία θέλει να είναι η εκκλησία, φτάνει να κρατά τις απόψεις της για τον εαυτό της κι όσους ενσυνείδητα επιλέγουν να είναι μέλη της.

    Καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ασυγχώρητη – συμφωνώ μαζί σου ως προς το iσo δικαίωμα όλων τον ζευγαριών να παντρεύονται με πολιτικο. H θρησκευτικό γάμο. Και επιμένω σε αυτό, γιατί εγώ αδιαφορώ για την εκκλησια αλλα δεν είναι όλοι σαν κι εμενα. Αυτό που βασικά προσπαθούσα να πω είναι ότι, για μένα, η στάση τις εκκλησιας απέναντι στο θέμα της ομοφυλοφιλίας είναι απόδειξη τις έκπτωσης τον ιδεών και ιδανικών τους. Αλλα και αυτό είναι άλλο θέμα. Η ουσία είναι ότι σε χώρες σαν την Ελλάδα (και την Κύπρο) που δεν υπάρχει διαχωρισμος εκκλησιας και πολιτείας, η εκκλησια μπορεί να περιορίζει το κράτος εσαεί και το κράτος μπορεί να κρυβεται πίσω από τα φουστάνια τις εκκλησιας.
    Γελοίοι όλοι τους.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Colourfulmind την καλησπέρα μου.

    Μια διευκρίνηση. Όταν αναφέρθηκα σε κρεβάτια το έκανα για να παρουσιάσω την κατεύθυνση στην οποία οδηγεί το όλο θέμα η εκκλησία. Φυσικά μια γκέι σχέση δεν ορίζεται μόνο στο κρεβάτι. Η προσοχή λανθασμένα στρέφεται στην σεξουαλική πράξη και μόνο. Το θέμα όπως πολύ καλά το περιγράφεις είναι η νομική κατοχύρωση και η ίση αντιμετώπιση των πολιτών χωρίς να στιγματίζονται.

    Lalu σίγουρα δεν είναι όλοι σαν εμένα ή ςσένα, που αδιαφορούμε για την άποψη της εκκλησίας. Ελπίζω στο μέλλον να είναι περισσότεροι. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για την εκκλησία δεν θα πω κάτι, δεν με αφορά σε κανένα επίπεδο και αν αρχίσω να εξηγώ τα γιατί, θα γράφω έως αύριο.

    Αλλά, θα πω πως σε γενικές γραμμές, η συζήτηση για τους ομοφιλόφιλους συμπολίτες μας με ενοχλεί. Και με ενοχλεί γιατί πιστεύω πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν συζήτηση. Από την ώρα που ξεκινά "ειδικό θέμα κουβέντας" αυτόματα οι άνθρωποι αυτοί μπαίνουν σε μία ειδική κατηγορία-γεγονός που για το δικό μου σύστημα αξιών συνιστά Ύβρη στη Λογική, το Συναίσθημα και την Αξιοπρέπεια.

    Με λίγα λόγια, όπως όλοι οι άνθρωποι έτσι και αυτοί πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα αυτονόητα δικαιώματα που διέπουν τους Πολίτες.

    Δεν ζητάω μία ΄Κοινωνία δίκαιη προς τους gay.

    Απαιτώ μία δίκαιη κοινωνία για όλους τους ανθρώπους χωρίς πουθενά να υπάρχουν "φίλτρα-κριτήρια" που να σκανάρουν τις προσωπικές επιλογές, ιδιότητες, γούστα, καταγωγή και οτιδήποτε που συνθέτει την Προσωπικότητα του Άλλου Ανθρώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή