19 Φεβ 2009

Στη λάθος όχθη της ζωής

"Πολύ ευχαριστημένος έδειξε να είναι στο τέλος της εκπομπής της Ειρήνης Χαραλαμπίδου ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα όταν η παρουσιάστρια ανακοίνωσε ότι το 51% των τηλεθεατών υποστήριξε ότι η παιδεία μας πρέπει να είναι διαπολιτισμική και το 49% όχι. Ένιωσε δικαιωμένος ο άνθρωπος αφού, παρά το γεγονός ότι η Κύπρος είναι μέλος της ΕΕ και παρά το γεγονός ότι σε όλη την Ευρώπη αυτός είναι ένας πραγματικός στόχος, ο μισός σχεδόν πληθυσμός δείχνει να ασπάζεται τις αναχρονιστικές απόψεις του κ. Βαρνάβα και των ομοίων του. Κι ύστερα διερωτόμαστε αν έχουμε μέλλον σ' αυτό τον τόπο..." (Πολίτης, 18/02/2009)

Το αποτέλεσμα της τηλεψηφοφορίας δεν μου προκαλεί έκπληξη. Μου προκαλεί οργή! Είναι σαν γιαούρτι που πέφτει στα μούτρα μια κοινωνίας φοβικής, ανιστόριτης και ρατσιστικής, μιας κοινωνίας που θέλει να κρατήσει την Κύπρο ένα τόπο μικρό, μίζερο όπως η ζωή τους περισσοτέρων μέσα στο αέναο κηνύγι της εικόνας και της επίδειξης κι αποξενωμένο από το διεθνές του περιβάλλον.

Δεν θέλουν λέει διαπολιτισμική παιδεία αλλά αποκλειστικά Ελληνική. Ανόητοι κι άσχετοι ερμηνεύουν στενόμυαλα τον όρο "Ελληνική παιδεία" κι αγνοούν τον διαπολιτισμικό χαρακτήρα της Ελληνικής παιδείας. Δεν γνωρίζουν άραγε ότι αυτό στο οποίο με περισσή αρχαιολαγνεία αναφέρονται ως αρχαίο ελληνικό πνεύμα, ήταν το πνεύμα της αμφισβήτησης, της δημιουργικότητας και του διαλόγου; Ενας διάλογος χρειάζεται πάντως και την άλλη άποψη, χρειάζεται τον "άλλο" που θα συνεισφέρει δημιουργικά στην παραγωγή πολιτισμού κι απόψεων.

Δεν είναι μόνο το θέμα της διαπολιτισμικής παιδείας. Το υψηλό ποσοστό που έδωσε η ψηφοφορία αποδεικνύει και τον ρατσισμό ενός λαού που ανερυθρίαστα, ως μια άλλη άρεια φυλή, απορρίπτει τη διαφορετικότητα και την συνύπαρξη σ' ένα κόσμο που η παγκοσμιοποίηση δεν είναι θέμα επιλογής πλέον.

Είναι εξοργιστικό... Ένας λαός που δημιούργησε και διατηρεί ακόμη τις δικές του κοινότητες στη Μεγάλη Βρετανία, την Αμερική, την Αυστραλία, ακόμα και τη Μέση Ανατολή περιθωριοποιεί με μοναδική ευκολία τη διαφορετικότητα, τον "άλλο" είτε αυτός είναι ξένος, είτε έχει διαφορετικο σεξουαλικό προσανατολισμό, είτε απλώς δεν έχει μπει στο τρυπάκι να πάρει το πιο ακριβό αυτοκίνητο και να κτίσει το πιο ακριβό σπίτι.

Πρόσφατα σ' ένα ταξίδι γνώρισα τυχαία ένα Μαροκινό που πρέπει να ταν λίγο πάνω απο τα 25. Στη κουβέντα πάνω για τη ζωή στη νέα χώρα, μου διηγήθηκε εν συντομία τη πορεία του και πως έφτασε από το Μαρόκο στο τελικό (;) του προορισμό. Ξεκίνησε από το Μάντσεστερ αλλά αφού δεν είχε χαρτιά στην πορεία αναγκάστηκε να φύγει και να βρεθεί στη Γαλλία, σε φίλους του. Μετά τα επεισόδια όμως στο Παρίσι και την άνοδο του Σαρκοζί στην εξουσία τα πράγματα έγιναν πολύ πιο δύσκολα.
-Ήταν επικίνδυνο πολύ και ήρθα εδώ στον ξάδερφο μου. Μένω ακόμη μαζί του αλλά θα πρέπει να βρω το δικό μου χώρο, να ξεκινήσω από την αρχή.

-Γιατί έφυγες από το Μαρόκο, για πολιτικούς λόγους ή έγινε κάτι άλλο;
-Τίποτα δεν έγινε. Είχα το δικό μου μαγαζί στο Μαρόκο, αλλά δυστυχώς δεν έβγαινα οικονομικά. Αν κι έμενα ακόμη με τους δικούς μου τα χρήματα με το ζόρι έβγαζαν τα έξοδα μου. Πως θα μπορούσα να μείνω εκεί και να κάνω μια κανονική ζωή, να παντρευτώ να κάνω τη δική μου οικογένεια; Ούτε η δική μου οικογένεια είχε χρήματα να με στηρίξει. Μου λείπουν όλοι πολύ. Εχω τρία χρόνια να τους δω. Δεν είναι εύκολο. Μιλάμε λίγο στο τηλέφωνο αραιά και που γιατί ακόμα και τα τηλέφωνα δεν είναι φτηνά για μένα.

-Και τώρα; Τι σκοπεύεις να κάνεις; Μπορεί να βγάλεις χαρτιά εδώ;
-Είναι δύσκολα εδώ αλλά πιο εύκολα απ' ότι στη Γαλλία ή την Αγγλία. Πρέπει να βρω γυναίκα να παντρευτώ εδώ, νόμιμη κάτοικο για να βγάλω χαρτιά.

-Μια χαρά παιδί είσαι, δεν θα είναι δύσκολο.
-Δεν είναι και τόσο εύκολο. Με πλησίασαν και μου είπαν ότι μπορούν να μου βρουν γυναίκα για λευκό γάμο, αλλά θέλουν €15.000. Εγώ με το ζόρι βγάζω €30 την ημέρα. Με τα έξοδα μου τι μένει; Θα δείξει τι θα γίνει...

Στεναχωρήθηκα. Ταρακουνήθηκα μ' αυτά που μου είπε. Διαπίστωσα -με βίαιο για μένα τρόπο- πόσο εύκολα και δεδομένα τα θεωρούμε όλα στη ζωή. Περισσότερο απ' όλα με συγκίνησε που σ' όλη αυτή τη συζήτηση αλλά και γενικά δεν έβγαζε μιζέρια. Είχε δυσκολίες που δεν διανοείται κανείς από εμάς αλλά το χαμόγελο δεν έλειπε από τα χείλη του. Ίσως γιατί ήξερε ότι υπάρχουν και χειρότερα ή απλώς προσδοκεί σε κάτι καλύτερο για το μέλλον. Ποιος ξέρει;

Αυτή είναι η πραγματικότητα ανθρώπων που έτυχε απλώς να γεννηθούν στην λάθος πλευρά της Μεσογείου. Όσοι είχαμε τη τύχη να έρθουμε στο κόσμο στην πολιτισμένη Ευρώπη με απύθμενο θράσσος βγάζουμε με την πρώτη ευκαιρία τη μισαλλοδοξία μας, το ρατσισμό μας και τα αμέτρητα κόμπλεξ μας στο καθένα που δεν είναι αρκετά "Ελληνας". Το κάνουμε βεβαίως εκ του ασφαλούς, αφού εμείς είπαμε... γεννηθήκαμε στη σωστή όχθη της ζωής!

16 σχόλια:

  1. Δεν νομίζω το δήγμα της ψηφοφορίας στην εκπομπή να είναι αντιπροσωπευτικό.
    Μπορούμε να πούμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο αν το δούμε διαφορετικά!
    Αν αναρωτηθούμε πως φτάσαμε να σκεφτόμαστε έτσι νομίζω δεν είναι παράλογο. Θέλει πολύ χρόνο να αλλάξουμε μυαλά αλλά όσο έχουμε τα καλά της τζιλιάς μας δύσκολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία αυτά που λες αλλά δεν νομίζω πως είναι αυτό που θέλει να κάνει η κομμουνιστική και βαθιά ανθελληνική ηγεσία του νησιού σας!Αυτό που θέλει να κάνει είναι να μην υπάρξει άλλη γενιά Ελλήνων στο νησί,είτε σου αρέσει είτε όχι!Η συμπεριφορά των Ακελιτών είναι τουλάχιστον προκλητική,δεν το βλέπεις αυτό;και τι είναι το σωστό; να ιδεολογικοποιούμε την ιστορία όπως εσείς οι δήθεν προοδευτική θέλετε ή μήπως να λέμε την αλήθεια και τα πράγματα όπως έγιναν;και τι θα πει "διαπολιτισμική";να μειώνεις τον εαυτό σου;να υπερτονίζεις τα άσχημά σου και να αποκρύπτεις τα καλά;να μην κάνεις αναφορά στο Έθνος σου;το κυπριακό ΑΚΕΛ δεν αντιστοιχίζεται με το ΚΚΕ αλλά με τον επαίσχυντο Συριζα!Αυτό που ζητάτε δεν είναι ιστορία αλλά ιδεολογικό κατηχητικό.Ευτυχώς το νησί έχει έναν τέτοιο αρχιεπίσκοπο και ευτυχώς πέρασε από το νησί ένας μεγάλος Έλληνας ηγέτης ο Τάσσος Παπαδόπουλος,αυτόν να έχετε ως παράδειγμα και όχι τους μισέλληνες που σας κυβερνούν σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ apparos.
    Καλησπέρα άππαρε. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα αντιπροσωπευτικότητας. Το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία της κυπριακής κοινωνίας τη θεωρώ δεδομένη. Το αποτέλεσμα ήταν η αφορμή για να πω πράγματα που με ενοχλούν, όχι με ΕΞΟΡΓΙΖΟΥΝ για μεγάλο διάστημα και το τελευταίο διάστημα πήραν μεγαλύτερες διαστάσεις μετά από αναγνώσεις του Τύπου για το English School, το μυθιστόρημα του Σαμαράκη και διάφορα άλλα.
    Διαφωνώ ότι δεν αλλάζουν πράγματα επειδή περνάμε καλά. Εγω σχηματίσει -σε γενικό επίπεδο- την αντίθετη εικόνα. Μια κοινωνία που ευημερεί είναι πιο ανεκτική και βγάζει τον εθνικισμό/ την μισαλλοδοξία/ την οργή της απέναντι στους "άλλους" όταν θα πρέπει να μοιραστεί μαζί τους τον "πλούτο" και την ευημερία της. Αρα μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν τα πράγματα; Δεν ξέρω ειλικρινά. Το απεύχομαι. Καλό ΠΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Owain Glyndwr
    Καλωσήρθε με τον εκρηκτικό σου λόγο. Μπορείς να μου εξηγήσεις πως μπορεί μια κυβέρνηση πέντε χρόνων να εξαλείψει 700.000 Ελληνοκύπριους; Πως θα το καταφέρει; Και ποιος θα τους ψηφίσει μετά; ;-p

    Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να ιδεολογικοποιούμε την ιστορία. Αλλά τα οστά αγνοούμενων άμαχων Τουρκοκύπριων πολιτών της Δημοκρατίας που βρέθηκαν πρόσφατα σε πηγάδια δεν είναι ιδεολογήματα. Δεν είναι ντροπή να πούμε ότι κάναμε λάθη ως κοινότητα. Μόνο αν αναγνωρίσουμε τα λάθη μας μπορούμε να έχουμε την ηθική ανωτερότητα έναντι των άλλων που έσφαζαν χωρίς ντροπή. Αντιθέτως, όσο επιμένουμε να μην αναγνωρίζουμε τέτοια λάθη, τα συγκαλύπτουμε (πως να κρύψεις τα οστά αμάχων βέβαια;) κι εθελοτυφλούμε. Δεν εξισώνω κανέναν και τίποτα, αλλά το να λέμε κάποιες πραγματικότητες δεν είναι ανθελληνισμός.

    Γιατί μισέλληνες οι του ΑΚΕΛ; Μπορεί να μην ψήφισα ποτέ ΑΚΕΛ κι ούτε θα το κάνω, συνειδητά γιατί μου θυμίζουν σκελετό που βγήκε από την ντουλάπα και περιφέρεται προκαλώντας μόνο τρόμο, αλλά η επίσημες θέσεις του ΑΚΕΛ πως τους κατατάσσουν στους μισέλληνες;

    Πατριώτης ο Αρχιεπίσκοπος του 8%. Κομπιναδόρος ναι γιατί με τις λιγότερες ψήφους έγινε αρχιεπίσκοπος, αλλά πατριώτης από που κι ως που; Επειδή προτιμά τη διχοτόμηση; Κάποιος που χαρίζει τη μισή μας πατρίδα στην κατοχή δεν μου κάνει και πολύ για πατριώτης... Καλό ΠΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν λέω να μην αναφερθούν και τα δικά μας λάθη.Άλλωστε τόσα αναφέρονται στα παλιά βιβλία της ιστορίας.Αυτό όμως έχει τεράστια διαφορά με την ιστορία τύπου Ρεπούση!Αλήθεια γιατί η κυβέρνηση του ΑΚΕΛ με τόση θέρμη κάλεσε στην Κύπρο την Ρεπούση και όλους τους παρατρεχάμενους;το ΑΚΕΛ ήταν και είναι βαθιά ανθελληνικό και είναι αυτό που ευθύνεται για τον μισελληνισμό που διακατέχει πολλούς στο νησί σας.Φυσικά οι πιο εθνικόφρονες που έχω γνωρίσει είναι Κύπριοι.Καλά περίμενες το επίσημο πρόγραμμα να αναφέρει κάτι;θα τους έπαιρναν με τις πέτρες,άσε που η συνεργασία με την Ελλάδα θα καθίστατο αδύνατη όταν θα έβγαιναν στην εξουσία και αυτό δεν συμφέρει κανέναν.Αλλά γνωρίζω πολύ καλά πως συστηματικά από το ΑΚΕΛ καλλιεργείται στις διάφορες νεολαίες τους ο ανθελληνισμός.Δεν είναι και δύσκολο να το διαπιστώσεις!
    Όταν λέω ότι κινδυνεύετε να είστε η τελευταία γενιά Ελλήνων στο νησί,δεν εννοώ φυσική εξόντωση αλλά συνειδησιακή.Και η προσπάθεια αυτή έχει αρχίσει προ πολλού.Το πως μπορεί να γίνει αυτό είναι πολύ εύκολο αρκεί να δει κανείς το πως έγινε στην Σικελία πριν λίγους αιώνες (Steven Runcimman) και στην Κάτω Ιταλία,που έμειναν μόλις 40000 Ελληνόφωνοι,που τελευταία αναγνωρίστηκαν ως γλωσσική και εθνική μειονότητα και άρχισαν να αποκτούν την συνείδηση που έχασαν από τον 18ο αιώνα όταν δολοφονήθηκε από τους Λατίνους ο τελευταίος Έλληνας επίσκοπος.Έτσι θα γίνει και στην Κύπρο.Μουσειακό είδος θα είναι ο Ελληνισμός!
    Για τον Χρυσόστομο,λέω αυτό που βλέπω.Το σύστημα εκλογής αρχιεπισκόπων στο νησί λίγο το ξέρω.Είναι δημοκρατικότερο απ'ότι εδώ πάντως αλλά επιτρέπει στα κόμματα να ανακατεύονται.Τώρα ότι θέλει τη διχοτόμηση είναι υπερβολή και μάλλον παρεξήγησες τα λόγια του!Αλλά μην περιμένεις ποτέ να είναι ξανά ενιαία η Κύπρος εκτός κι αν απ αρνηθείτε την εθνική σας ταυτότητα!Κατά πάσα πιθανότητα το θέμα θα λυθεί με εδαφικό αντάλλαγμα από την πλευρά των Τούρκων και το θέμα θα λήξει εκεί.Όμως τελικά ο λαός της Κύπρου είναι αυτός που θα αποφασίσει.Όπως και να το κάνουμε βέβαια μην νομίζεις πως είναι μόνο θέμα δικό σας,είναι θέμα του μείζονος ελληνισμού και το κράτος μας λέγεται "Ελληνική Δημοκρατία" και όχι "Δημοκρατία της Ελλάδος",καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.Κι αν φυσικά στην εξουσία είναι δεν είναι άτομα σαν τον GAP και τον Chepras(ο Θεός να μας φυλάει,τότε θα σβήσει ο ελληνισμός και από την Ελλάδα...) θα ασκηθούν πιέσεις.Θα σου στείλω ένα ενδιαφέρον άρθρο που είδα στο Διπλωματικό περισκόπιο και με προβλημάτισε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για την ΕΔΟΝ, τη νεολαία του ΑΚΕΛ, συμφωνώ ότι υπάρχει τάση μίσους προς κάθε τι ελληνικό. Από την άλλη μέσα στη νεολαία του ΔΗΣΥ υπάρχει το ακριβώς αντίστροφο και μάλιστα εθνικισμός, μισαλλοδοξία και Γρίβας μπαίνουν στο μίξερ και παραδίδουν μια ωραιότατη ακροδεξιά σούπα. Ε, ούτε αυτό μ' αρέσει.

    Δεν κατάλαβα πάλι επίσης γιατί πρέπει να είμαστε μόνο Ελληνες. Αν είμαστε και Ελληνες, και Κύπριοι κι Ευρωπαίοι και Πολίτες του κόσμου που είναι το κακό. Η συνείδηση μας δεν είναι ψωμί που αν φάει λίγο ο ξένος θα μας τελειώσει νωρίτερα. Μπορούν να συνυπάρχουν όλες οι ταυτότητες μαζί. Επίσης, για να είσαι Ελληνας πρέπει να μισείς ότι δεν είναι Ελληνικό; Εχω είχα πει για τη μισαλλοδοξία. Ναι, μπορείς να έχεις την "ελληνική σου ψυχή" που έλεγε και διαφήμιση αλλά την ίδια ώρα είσαι ανεκτικός και δεκτικός στους άλλους πολιτισμούς. Είναι τόσο δύσκολο;

    Μπορεί κανείς να είναι Ελληνας σε μια ενωμένη Κύπρο, όπως είναι κι οι Ελληνες του Λονδίνου, της Αυστραλίας, των ΗΠΑ. Αυτή η ταύτιση έθνους και κράτους είναι προβληματική, ειδικά στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Ο καθένας μπορεί να αισθάνεται όσο Ελληνας θέλει, φτάνει να τηρεί τους νόμους μιας νέας συμφωνίας για μια Ενωμένη Κύπρο; Γιατί μπερδεύουμε τα δύο; Είναι σαν να μπερδεύουμε το ρόλο της εκκλησίας με το κράτος. Αλλοι οι ηθικοί κανόνες που αφορούν το ποίμνιο κι άλλοι οι κανόνες του κράτους που πρέπει να είναι ουδέτεροι ως προς τη θρησκευτική ταυτότητα του καθένα μας.

    Για τον ΓΑΠ και τον Τσίπρα ο καθένας έχει τις απόψεις του. Απλώς προσθέτω σ' αυτά που λες ότι η Ελλάδα κινδυνεύει εξίσου με τον Κωστάκη, την Ντόρα ή τον Καρατζαφέρη. Η Αλέκα είναι εκτός συζήτησης... Αυτή έμεινε στη δεκαετία του 80. Χαχαχα.

    Αν θέλεις στείλε το άρθρο και το συζητάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν υποστήριξα κάτι από αυτά που λες,σαφέστατα κάποιος έχει πολλές ταυτότητες και δεν είπα να είμαστε εναντίον των άλλων αλλά όχι και εναντίον του εαυτού μας!αυτό είναι απλώς σχιζοφρένεια.Όσο για την ταύτιση κράτους με το Έθνος όπως και να το δούμε σε ένα βαθμό συνυπάρχει απαραίτητα.Σαφέστατα ο ελληνισμός έχει οικουμενική διάσταση αλλά αυτό όμως δεν συνεπάγεται οτιδήποτε άλλο,άσε που η επίκληση της οικουμενικής διάστασης έχει γίνει αφορμή για πολλά εγκλήματα σε βάρος της Ελλάδας και της Κύπρου,θα αναφέρω μόνο τα εγκλήματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και συγκεκριμμένα του Βαρθολομαίου,αν σε ενδιαφέρει να σου πω μερικά κατ'ιδίαν γιατί εδώ δεν είναι ο κατάλληλος χώρος και θα είμαι εκτός θέματος.Δηλαδή ως πότε θα θυσιάζουμε τόσα πράγματα για να μας λένε οι άλλοι "ελάτε βρε τώρα εσείς είστε οι πολιτισμένοι,έχετε οικουμενική διάσταση και αρχαίο πολιτισμό,δεν είστε βάρβαροι σαν τους Τούρκους αλλά τι να κάνουμε,φάτε τον μια φορά ακόμα και παρηγορηθείτε με την οικουμενική διάσταση".Προσωπικά δεν θα έβαζα άλλη ταυτότητα πάνω από την Ελληνική,ίσως την χριστιανική. Κοίτα,ακόμα και δίκιο αν έχεις σε θεωρητικό επίπεδο, αυτό που λέω είναι ότι σε πρακτικό δεν συμβαίνει έτσι. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά,π.χ. αυτό για τους Έλληνες των ΗΠΑ με στοιχεία της Αρχιεπισκοπής μόνο γύρω στους 100000 ξέρουν να μιλάνε ελληνικά και γύρω στους 300000 με τα βίας έχουν κάποια ελληνική συνείδηση,αναπόφευκτα μετά από κάποια χρόνια σχεδόν θα εξαφανιστεί ο ελληνισμός και σκέψου ότι σε σχέση με άλλες κοινότητες άντεξε πολύ!Για την Ενωμένη Κύπρο δεν ξέρω. Και επανένωση να γίνει η ελληνική κοινότητα δεν θα ξαναελέγχει τις βόρειες περιοχές και μάλλον ούτε ελεύθερα θα μπορεί να ξανακατοικήσει,άσε όλα τα άλλα επαχθή,εν τέλει εσείς θα αποφασίσετε βέβαια,δεν μπορεί κανένας να σας υποχρεώσει να κάνετε κάτι που δεν θέλετε.Έχω την εντύπωση ότι στο νησί σας υπήρχε πάντα τρομερός διχασμός,χειρότερος απ'ότι στην Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την είδα και γω την εκπομπή και έγινα έξω φρενών! Δε γίνεται να είναι τόσο οριακά τα ποσοστά..΄Θέλω να πιστεύω ότι τα ποσοστά αυτά δεν ήταν αντιπροσωπευτικά με την έννοια ότι στο θέμα της αγγλικής σχολής, χωρίστηκαν οι ενδιαφερόμενοι σε δύο ομάδες. Αυτές οι δύο ομάδες φαντάζομαι ταύτισαν ο καθένας αυτό που υποστηρίζει (ότι έχει να κάνει με τα θέματα της σχολής) με την ανάλογη ερώτηση που τέθηκε στο συγκεκριμένο τηλεοπτικό προ΄γραμμα. Δηλαδή, αυτος που υποστηρίζει ότι πρέπει να φοράνε τα παιδιά σταυρουδάκια και να λένε τον εθνικό ύμνο, οφείλει να επιλέξει το "ΔΕΝ χρειαζόμαστε διαπολιτισμική παιδεία". Και ανάλογα να έπραξε και ο άλλος της άλλης "ομάδας". Έτσι θέλωνα πιστεύω, αλλιώς, αν ό Κυπριακός λαός σε τόσ μεγάλο βαθμό ΅ΟΝΤΩΣ δεν θέλει κάτι που είναι κοντά στον νού ότι χρειάζεται κάθε πολιτισμένο κράτος του 21ου αιώνα που είναι ενταγμένο στην Ε.Ε.. ε τι να πω; την π*****σαμε σαν κράτος και σαν λαός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Owain Glyndwr
    Η εθνική συνείδηση δεν επιβάλλεται με το ζόρι. Ο καθένας αισθάνεται όσο Ελληνας θέλει. Το θέμα δεν θα πρέπει ν' αφορά τους κρατικούς νόμους. Αυτή είναι η άποψη μου. Ωστόσο, ακόμα κι όταν θέλει να περάσει το "εθνικό φρόνημα" μέσα από τα σχολεία το κράτος, η παρασιώπηση σημαντικών γεγονότων της ιστορίας δνε είναι η λύση. Επίσης μπορείς να προβάλεις και να προωθείς τον Ελληνισμό, χωρίς να τον φέρνεις σε σύγκρουση με τις υπόλοιπες "ταυτότητες". Γιατί μπερδεύουμε τον "πατριωτισμό" με τη "μισαλλοδοξία";

    Αν υπάρχει διχασμός όπως λες, που πιστεύω ότι σε κάποιο βαθμό υπάρχει είναι αποτέλεσμα της μη ανοχής στη διαφορετική άποψη. Είναι πολιτική ανωριμότητα της κοινωνίας που δεν απορρίπτει τις ακραίες θέσεις αλλά πιστεύω τις υπερπροβάλλει.

    @cake
    Καλησπέρα και καλώς ήρθες. Μακάρι να είναι όπως τα λες. Δυστυχώς όπως είπα και στον Αππαρο, το θέμα δεν είναι αυτή η τηλεψηφοφορία από μόνη της. Γενικά έχω την αίσθηση ότι επικρατεί ένα κλίμα μη αποδοχής της διαφορετικότητας, όποια πηγή κι αν έχει: φυλετική, σεξουαλική, ακόμα και πολιτική. Δες τι γίνεται το τελευταίο διάστημα. Όποιος τολμήσει να μιλήσει για πανεπιστημιμακού επιπέδου έρευνα για την ιστορία είναι μειοδότης, αλλά κι από την άλλη επειδή το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα πέρασε από την Ευρωβουλή το ψήφισμα για τη Συνεργασία για την Ειρήνη, ξαναθυμήθηκε το ΑΚΕΛ τους αφορισμούς και τις προσβολές γιατί δήθεν πλήττεται η Κύπρος και υποσκάπτεται ο πρόεδρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε όχι,αν δεν προστατέψει το κράτος την εθνική ταυτότητα ποιος θα το κάνει;κι αν δεν είναι αυτός ο ρόλος του κράτους τότε ποιος είναι;ε μετά ας βάζαμε εταιρία διαχείρισης και ας τελειώναμε με τις εθνικές κυβερνήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Owain Glyndwr
    Ο ρόλος του κράτους είναι να προστατεύει και να προσφέρει ένα περιβάλλον ευημερίας στους κατοίκους της χώρας.
    Προσθέτω μόνο ότι ακόμα κι ΑΝ ο ρόλος του κράτους είναι η προστασία της εθνικής ταυτότητας (άσε που είναι τεράστια συζήτηση αν υπάρχει ΜΙΑ εθνική ταυτότητα και τι την αποτελεί, ποιοι την κατασκευάζουν και ποιοι την αναπαράγουν κτλ) όπως υποστηρίζεις, τουλάχιστον ας γίνεται με σεβασμό στη διαφορετικότητα και χωρίς να ταυτιζεται η αγάπη προς το εθνος με το μίσος προς τον Αλλον.

    Η διαφωνία μας είναι στις βασικές αρχές λειτουργίας του κράτους και της σχέσης του με το εθνος. Συνεπώς ούτε εσύ θα πειστείς, ούτε εγώ θ' αλλάξω άποψη γιατί πολυ απλά έχουμε διαφορετικές αφετηρίες σκέψης.

    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Ο ρόλος του κράτους είναι να προστατεύει και να προσφέρει ένα περιβάλλον ευημερίας στους κατοίκους της χώρας. " Αυτό το κάνει η διαχειριστική εταιρία καλύτερα,άσε που αν ήταν έτσι δεν θα χρειαζόταν καμία από τις επαναστάσεις του 19ου αιώνα
    "Προσθέτω μόνο ότι ακόμα κι ΑΝ ο ρόλος του κράτους είναι η προστασία της εθνικής ταυτότητας (άσε που είναι τεράστια συζήτηση αν υπάρχει ΜΙΑ εθνική ταυτότητα και τι την αποτελεί, ποιοι την κατασκευάζουν και ποιοι την αναπαράγουν κτλ) όπως υποστηρίζεις, τουλάχιστον ας γίνεται με σεβασμό στη διαφορετικότητα και χωρίς να ταυτιζεται η αγάπη προς το εθνος με το μίσος προς τον Αλλον." είπε κανένας το αντίθετο;είπα να μισούμε τους άλλους;ή μήπως είπα να τους καταστρέψουμε;αυτό που λέω είναι όμως να μην αυτοκαταστρεφόμαστε για να μην νιώσουν άβολα οι λιγοστοί άλλοι.Και τα δύο ελληνικά κράτη (de facto έτσι είναι κι ας μην σου αρέσει) έχουμε φτάσει σε σημείο να υποστηρίζουμε τον ξένο εθνικισμό ενάντια σε εμάς για να μην μας πουν εθνικιστές!σχιζοφρένεια;τουλάχιστον!αν μου βρεις μία ευρωπαϊκή χώρα που να γίνεται αυτό εγώ αλλάζω θρήσκευμα!γιατί ξέρεις κι εμείς οι "εξαποδώ φασίστες" ταξιδεύουμε και ενημερωνόμαστε και έχουμε και συγγενείς έξω και ξέρουμε ότι σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου το κράτος δεν βρίζει τόσο πολύ το Έθνος!με άλλα λόγια ο ρεπουσισμός δεν είναι η κυρίαρχη ιστορική αντίληψη πουθενά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και πως είναι δυνατόν να αγαπήσεις τις άλλες πατρίδες αν δεν αγαπάς την δικιά σου πρώτα;
    Εγώ τον αχταρμά δεν τον θέλω!Όταν πάω Γερμανία θέλω να βλέπω Γερμανία,όταν πάω Ισπανία να βλέπω Ισπανία και αν ποτέ πάω Ιράν να δω Ιράν!Γιατί αγαπητέ μου ωραία όλα τα χρώματα και όλα απαραίτητα αλλά αν αρχίζεις και ανακατεύεις θα βγει μια μουντζούρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Owain Glyndwr
    Κι όταν είσαι Ελλάδα θέλεις να βλέπεις Ελλάδα Ελλήνων και βεβαίως Χριστιανών. Αυτά να τα λεγάτε αγαπητέ από την αρχή. Θα γλυτώναμε αρκετή ώρα και οι δυο μας.

    Μιλάς για κανονικότητες και σου μιλάω για ελευθερία. Μου λες για εθνική ομοιογένεια και σου λέω για πολυπολιτισμικότητα. Δεν έχουμε σημείο επαφής. Δεν έχουμε καν κοινό σημείο αναφοράς. Πως θα κουβεντιάσουμε;

    Ελπίζω μόνο η σύγκρουση με την πραγματικότητα (όταν αυτή γίνει) να μην είναι βίαια.

    ΥΓ: Τα χρώματα μια χαρά συνυπάρχουν σ' ένα πίνακα. Μόνο όποιος δεν ξέρει τι να τα κάνει και τα ρίχνει "συγκρουόμενα" το ένα πάνω στο άλλο βγάζει μουντζούρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραίο το ευφυολόγημα σου,αναμενόμενο βέβαια...Την απάντηση σε ακριβώς σε αυτό την έδωσε ο Σεφέρης!Αλλά εσύ δεν κολλάς σε κάτι τέτοια,κι αυτός φασίστας θα 'ταν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή