2 Ιουν 2009

Θαυμασμός προς την κοινότητα των ομοφυλοφίλων

Η αμερικανίδα ΥΠΕΞ Χίλαρι Κλίντον έπλεξε σήμερα το εγκώμιο στους ομοφυλοφίλους για την μάχη που αναγκάσθηκαν να δώσουν «με θάρρος και αποφασιστικότητα» προκειμένου να τους αναγνωρισθούν τα δικαιώματά τους.

«Στο ΥΠΕΞ και σε όλην τη δημόσια διοίκηση, αναγνωρίζουμε εξίσου τους εργαζόμενους, είτε πρόκειται για λεσβίες, ομοφυλόφιλους, αμφισεξουαλικολύς και τρανσέξουαλ», τονίζει η επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας σε ανακοινωθέν της για την έναρξη του μήνα της Gay Pride (Περηφάνειας των Ομοφυλοφίλων) στις ΗΠΑ.

«Με τις οικογένειές τους, αυτοί οι άνθρωποι έκαναν μεγάλες θυσίες για να υπηρετήσουν τη χώρα μας», προσθέτει.

Όπως τονίζει η Κλίντον, «με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να εκφράσω τον θαυμασμό μου για την κοινότητα των ομοφυλοφίλων για το θάρρος και την αποφασιστικότητα που επί 40 χρόνια επιδεικνύουν και να τους προσφέρω την υποστήριξή μου για τον αγώνα που θα απομένει να φέρουν εις πέρας».

Υπογραμμίζοντας πως οι ομοφυλόφιλοι διώκονται σε πολλές άλλες χώρες, η Κλίντον δεσμεύεται πως «θα υπεραμυνθεί των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που περιλαμβάνουν την απαγόρευση της βίας και των διακρίσεων βάσει της σεξουαλικής κλίσης, ή ταυτότητας του ατόμου».

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων


Για ακόμη μια φορά η σύγκριση με τον Ελληνικό χώρο είναι καταθληπτική. H σύγκριση ειδικά με την Κύπρο είναι μη δυνατή. Δεν υπάρχει κοινός τόπος για σύγκριση!

Ενώ στις ΗΠΑ η ΥΠΕΞ νιώθει την ανάγκη να προβεί σε τέτοιες δηλώσεις, στην Κύπρο δεν βρίσκεται ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ υποψήφιος, ούτε από το ΑΚΕΛ ή τους Οικολόγους (που στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι από τις προοδευτικές ομάδες στο θέμα των μειονοτικών δικαιωμάτων)που να έχει το θάρρος να υπογράψουν την έκκληση της ILGA-Europe για τις ευρωεκλογές του 2009!

Για να είμαι ειλικρινής πιστεύω ότι αν ρωτήσουμε σήμερα όλους τους υποψηφίους σε ρεπορτάζ της TV θα υπάρξουν λίγες (ελάχιστες ίσως) θετικές απαντήσεις. Δηλαδή το πρώτο όνομα που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Τάκης Χατζηγεωργίου. Αδυνατώ να πιστέψω ότι θα έλεγε όχι, όταν από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 παρουσίαζε τη μοναδική εκείνη εκπομπή που λεγόταν "Χωρίς Πλαίσια" κι έκανε εκπομπές σε prime time ζώνη με τα περισσότερα θέματα ταμπού της κυπριακής κοινωνίας.

Η παντελής απουσία απάντησης προς την ILGA-Europe φανερώνει την πλήρη αδιαφορία κι απουσία των ζητημάτων που αφορούν τους ομοφυλόφιλους από τη δημόσια σφαίρα. Δηλαδή δεν αξιολογείται το θέμα ως σημαντικό και εικάζω ότι το email πέρασε απαρατήρητο μετά την πρώτη ανάγνωση. Αυτή είναι ακόμη μια ήττα των ομοφυλοφίλων στην Κύπρο. Εφόσον όμως δεν διεκδικούμε δεν θα κερδίσουμε και τίποτα.

Οι επόμενες εκλογές στην Κύπρο είναι το 2011. Εχουμε ένα ορίζοντα δύο χρόνων και μέσα σ' αυτό το διάστημα έχουμε την υποχρέωση, έστω μέσα από το ίντερνετ και τα blogs, να φέρουμε επιτέλους το θέμα της ισότητας των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων στο "φως"! Ο Lexi_penitas έκανε μια πρόταση και θα έχει ενδιαφέρον σε κάποια στιγμή να συζητήσουμε σοβαρά το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η blogόσφαιρα σ' αυτό το τομέα.

Δεν τρέφω ψευδαισθήσεις ότι ξαφνικά θα αλλάξουν τα πράγματα επειδή θα γραφτούν δύο τρία κείμενα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να προσθέσουμε αυτά τα ζητήματα στην πολιτική ατζέντα. Ας διαφωνεί όποιος πολιτικός και πολιτικάντης το επιθυμεί. Είναι δικαίωμα του. Παρόλ' αυτά δεν πρέπει να επιτρέψουμε σε κανένα να καμώνεται πως είμαστε απλά ανύπαρκτοι κοινωνικά και πολιτικά στην Κύπρο.

ΥΓ. Ευχαριστώ erva_cidreira για την ενημέρωση αναφορικά ΚΑΙ με την έκκληση της ILGA-Europe!

YΓ2. Μόλις τ' άκουσα στο ραδιόφωνο, μ' άρεσε και το μεταφέρω: Όταν σου λένε οι καρχαρίες να πας για μπάνιο, είναι γιατί θέλουν να σε φάνε. Εσύ τι θα κάνεις;

Updated: Εδώ η δήλωση του ίδιου του Ομπάμα για τα δικαιώματα της lgbt κοινότητας, από το blog "Tales from the other side of town"

29 σχόλια:

  1. Κραταω την τελευταια σου παραγραφο. Αλλα εχω πολλες ενστασεις αν η νοοτροπια, που μοιαζει καταγεγραμμένη στο κυπριακό dna, μπορεί να αλλάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aπό ό,τι φαίνεται για να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση Ομπάμα την κριτική σχετικά με την απραξία της ως προς τα λοάδ δικαιώματα, αναθέτει τη δημόσια εκπροσώπησή της για το θέμα στην Υπ.Εξ που, όσο νά ναι, είναι γυναίκα και άρα "δικαιολογείται".

    Και προεκλογικά ο κ. Ομπάμα είχε αναθέσει τις επαφές με τους λοάδ στη σύζυγό του...

    Θέλω να πω ότι ακόμα και αυτά που εμάς μας φαίνονται τόσο "προοδευτικά" για το εκεί context είναι απλώς πολιτικοί ελιγμοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eπιπλέον βέβαια παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο και οι πολύ καλές σχέσεις που ανέπτυξε η κ. Κλίντον με το lgbt λόμπι από τον καιρό που ήταν γερουσιάστρια της Νέας Υόρκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @One of the people
    Κι εγώ έχω τις αμφιβολίες μου αλλά αυτό δεν μπορεί να λειτουργεί ως άλλοθι για την απραξία μας. Ας το δοκιμάσουμε, χωρίς μεγάλες προσδοκίες και βλέπουμε. Δεν είπα άλλωστε ν' αλλάξουμε το dna... χιχιχιχι, απλώς να διευρύνουμε το δημόσιο διάλογο.

    @gay super hero
    Δεν παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσοχή το εσωτερικό πολιτικό σκηνικό των ΗΠΑ οπότε δεν έχω κάτι να πω για τη στάση του Ομπάμα και την αξιοποίηση γυναικών στα θέματα της lgbt κοινότητας.
    Ωστόσο, μπορώ να σημειώσω δυο τρια πραγματάκια.
    Καταρχήν, δεν καταλαμβαίνω γιατί περιμέναμε από τον Ομπάμα να κάνει τη μεγάλη ανατροπή. Όποιος διαβάσει το βιογραφικό του θα δει ότι είναι μέρος του συστήματος. Δεν είναι "αντι-συστημικός" όπως τον παρουσίαζαν κάποια ΜΜΕ προεκλογικά. Διαφοροποιείται σε κάποια ζητήματα αλλά αυτά δεν τον κάνουν ξεχωριστό, ιδιαίτερο ή ανατρεπτικό.
    Γενικότερα, δεν υπάρχουν πάντα κάποιες σκοπιμότητες πίσω από τις δημόσιες δηλώσεις και στάσεις πολιτικών, πόσο μάλλον αυτού του βεληνεκούς;
    Τρίτο, έχει τόση αξία η σκοπιμότητα πίσω από τις δηλώσεις; Έχουμε φτάσει σε τέτοιο βαθμό απόλαυσης ίσων δικαιωμάτων ώστε να έχουμε την πολυτέλεια να ψάχνουμε τα κίνητρα πίσω από τις δηλώσεις και τα πρόσωπα που έχουν αναλάβει την υπεράσπιση των lgbt δικαιωμάτων;
    Τέλος, το ίδιο κείμενο παίζει σήμερα σε αρκετά ενημερωτικά blogs και sites στην Ελλάδα και την Κύπρο. Οι πλείστοι από τους αναγνώστες δεν θα ψάξουν τα κίνητρα, αλλά θα σημειώσουν έστω και σκωπτικά ότι η Χίλαρι υποστηρίζει τους γκέι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. είναι αλήθεια πως για τις Η.Π.Α. αυτή η δήλωση είναι απλή κοροϊδία. Φυσικά για εμάς θα ήταν Επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνω με τον mahler76.

    Οταν περυσι ρωτησα μια κύπρια συφοιτητρια για τους γκει στην Κυπρο μου απάντησε: "Εμεις στην Κυπρο δεν εχουμε γκει. Εδω στην Ελλάδα ειδα για πρωτη φορα". Σημαινει κάτι αυτο αραγε περα του οτι ειναι ηλίθια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @x*gis
    στην Κύπρο μέχρι πρόσφατα (λίγα χρόνια δεν θυμάμαι πόσο) ήταν ποινικό αδίκημα η πουστιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει ήδη τόσο στην εξωτερική όσο και την εσωτερική πολιτική σκηνή των ΗΠΑ μετά την εκλογή Ομπάμα. Μιλάμε για πολιτικές ανατροπές που στην Ελλάδα ούτε να τις φανταστούμε δεν μπορούμε.

    Και στο θέμα των λοάδ δικαιωμάτων η εκλογή του Ομπάμα έδωσε εστω μια έμμεση ώθηση, έστω κι αν ο ιδιος ακόμα εμφανίζεται ιδιαίτερα προσεκτικός. Οι νίκες που κερδήθηκαν σε νομοθετικό επίπεδο από την αρχή του χρόνου είναι καταιγιστικές. Π.χ. μέσα σε διάστημα λίγων μηνών τέσσερις πολιτείες νομιμοποίησαν τον γκέι γάμο, η ομοσπονδιακή νομοθεσία που ποινικοποιεί τα εγκλήματα σε βάρος των ομοφυλόφιλων είναι λίγο βήματα πριν την τελική της επικύρωση και η αμερικάνικη κυβέρνηση συνυπέγραψε το ψήφισμα του ΟΗΕ που ζητάει την παγκόσμια αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας.

    Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να υποβαθμίσω τις δηλώσεις Κλίντον και ελπίζω να σηματοδοτήσουν μια ενεργή παρέμβαση των ΗΠΑ σε σχέση με τα λοάδ δικαιώματα παγκοσμίως. Κάθε πολιτική κίνηση έχει την αξία της έστω κι αν είναι συμβολική. 'Εχουν όμως όλες και πολιτικό παρσκήνιο το οποίο καλό είναι να γνωρίζουμε.

    @ mahler

    Tο να μπαίνεις σε όλα τα μπλογκ και να εκφράζεσαι με αυτό τον τρόπο είναι το δικό σου χαστούκι προς την πολιτική ορθότητα; Είναι ιδεολογικό το ζήτημα δηλαδή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @gay super hero
    γιατί ρε μαλάκα τι είχε το σχόλιό μου? Πας καλά η μήπως να φωνάξω γιατρό...και συγκεκριμένης ειδικότητας μάλιστα? τουλάχιστον εγώ δεν έκανα πουθενά θέμα το όνομα του μπλογκ μου πως είναι copyright. I have a life you know.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ mahler

    Δεν χρειάζεαι να παραφέρεσαι πάλι, μια ερώτηση έκανα. Και πού ακριβώς έγραψα εγώ ότι το όνομα του μπλογκ μου είναι copyright; Τί είναι πάλι και τούτο;

    Αν έχεις κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει κατι τέτοιο να μας το προσκομίσεις. 'Οχι να πετάμε πράγματα από την κοιλιά μας για να δημιουργούμε εντυπώσεις και να μην απαντάμε σε αυτό που μας ρωτάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @gay super hero
    το ποιός παραφέρθηκε καλέ μου το ξέρεις πολύ καλά. όσο για τις αποδείξεις που λές νομίζεις πως επειδή σβήστηκαν εκ των υστέρων εκείνα τα μηνύματα στου Μπάσταρδου το μπλόγκ πως κάποιοι δεν πρόλαβαν να τα κοπιάρουν και να τα στείλουν με chain mail παντού?
    Λοιπόν μην το συνεχίζουμε από εδώ έχεις και το τηλέφωνο μου αν θες περισσότερες εξηγήσεις. Αν δεν σου αρέσουν αυτά που γράφω μην τα διαβάζεις, κι αν νομίζεις πως το προηγούμενο σχόλιο σου ήταν απλή ερώτηση τότε έχουμε βασικό πρόβλημα συνεννόησης.

    Υ.Γ: και για να τελειώνουμε και με αυτό το θέμα της δήθεν πολιτικής ορθότητας που περιφέρεις ανά τα μπλόγκς, όταν ήμαστε μαζί σε παρέες έξω δεν σε άκουσα ποτέ να διαμαρτύρεσαι για την χρήση της λέξης πούστης αδερφή κλπ. Όπως είμαι σίγουρος πως δεν διαμαρτύρεσαι όταν στο οικογενειακό ή επαγγελματικό σου περιβάλλον κάποιος αναφέρει τον πούστη της τηλεόρασης, στον πούστη που του έκλεισε το δρόμο, στους πούστηδες που μας κυβερνάνε και πάει λέγοντας. Οπότε άσε αυτή την ψεύτικη ευθιξία διότι δεν χρησιμεύει σε τίποτα.

    Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως παύεις να είσαι ο αγαπημένος μου Τσάρος (μετά τον Βλαδίμηρο φυσικά).
    Καλή σου μέρα μωρό μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στον Uberbastard όπως ξέρεις δεν τέθηκε κανένα θέμα "copyright" όπως λες. Χρησιμοποίησε τον τίτλο του μπλογκ μου σε ένα κείμενο με τρόπο που θεώρησα ότι μπορεί να δημιουργήσει παρεξηγήσεις σε βάρος μου. Του το είπα, μου εξήγησε ότι δεν ήταν αυτή η πρόθεσή του και επανόρθωσε τροποποιώντας το κείμενο και σβήνοντας τα σχετικά σχόλια.

    Το ότι δημιουργήθηκε μια στιγμιαία παρεξήγηση που λύθηκε άμεσα μάλλον απέχει πολύ από το να θέσω "ζήτημα copyright" όπως λες. Τώρα αν κάποιοι δεν έχουν τί να κάνουν από το να κουτσομπολεύουν και να διαδίδουν την παραμικρή παρεξήγηση και προσωπική αψιμαχία που μπορούν να μυριστούν, they should get a life που λες κι εσύ.

    Το θέμα της πολιτικής ορθότητας δεν το θέτω εγώ ούτε το περιφέρω οπουδήποτε. Εσύ το προβάλλεις με το παραμικρό ως μόνιμη υπεράσπιση. Εννοείται ότι κι εγώ μπορώ να πω σε ένα φίλο μου "θέλω να γ... τον τάδε" ή "δεν μας χ... ο παλιοπ..." ή οτιδήποτε άλλο. Άλλο πράγμα όμως ο ιδιωτικός λόγος και άλλο ο δημόσιος που καταγράφεται και στον οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @gay super hero
    δηλαδή ένα gay bar, ένας δρόμος ή μια πλατεία δεν είναι δημόσιος χώρος και είναι μόνο ο ψηφιακός? Δεν νομίζω. Τίποτα άλλωστε δεν είναι πραγματικά ιδιωτικό πέρα από τις σκέψεις μας πρίν αυτές αρθρωθούν σε λόγο.
    Καί κάτι τελευταίο. Είναι δηλαδή οκ για κάποιον να είναι κομπλεξικός, φασίστας, μισογύνης, ομοφοβηκός κλπ αρκεί αυτά που λέει να μην τα λέει δημόσια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. απορροφήθηκα από τα σχόλια και ξέχασα το δικό μου... next time

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. http://www.yaid.org.cy/site/2009/06/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7-cyprus-mail-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CE%AC%CF%81/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προφανώς κάποιοι δεν γνωριζουν την αμερικανική πραγματικότητα η οποία δεν είναι η Νέα Υόρκη και η Ουάσιγκτον. Δεν θα μπω σε "αναλύσεις" γιατί κάποια σχόλια είναι επιπέδου κερκίδας, κρίμα για τούτο το εξαιρετικό ιστολόγιο.

    Θα πω νέτα σκέτα, πως θεωρώ τη δήλωση της αμερικανίδας ΥπΕξ σημαντικότατη τόσο ως πολιτική στάση όσο και ως κοινωνική παρέμβαση. Και ασφαλώς, δεν πράττει ερήμην του Αμερικανού Προέδρου, ο οποίος μεν ασφαλώς και είναι κομμάτι του συστήματος, αλλά εκπροσωπεί εκείνο το κομμάτι που επιθυμεί την συνέχειά του μέσα από την αλλαγή σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Το administration του κου Ομπαμα σε ελάχιστο χρόνο, έχει ήδη πραγματοποιήσει τόσο νομοθετικό έργο όσο δεν είχε γίνει τα τελευταία 8 με 9 χρόνια και όλες οι νομθετικές πράξεις έχουν ριζοσπαστική ρότα. Και ναι, κάτι πρέπει επιτέους να γίνει και στην Κύπρο όχι μόνο αναφορικά με τους Ομφυλόφιλους συμπολίτες αλλά και πιο γενικά για το καθεστώς διακρίσεων και περιοθωριοποίησης που χτυπά πολλές και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οι απατημένες σύζυγοι πάντα έχουν μια τάση στο να κάνουν gay φίλους. Κάνω λάθος???

    *έχει gays στην Κύπρο? απαπα Παναγία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και ναι, κάτι πρέπει επιτέους να γίνει και στην Κύπρο όχι μόνο αναφορικά με τους Ομφυλόφιλους συμπολίτες αλλά και πιο γενικά για το καθεστώς διακρίσεων και περιοθωριοποίησης που χτυπά πολλές και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες.

    Μετά τα "σχόλια κερκίδας", τα σχόλια της "δήθεν" ριζοσπαστικής προοδευτικότητας.
    Να μην μπω σε "αναλύσεις", ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ως "σχόλια κερκίδας" χαρακτήρισα κάποιες φρασεολογίες, που τις ένιωσα τελείως ξένες. Τίποτα άλλο. Κι αν θέλετε να μπείτε σε "αναλύσεις", παρακαλώ,γιατί κάτι από τα πολλά που είναι σε έλλειψη είναι ακριβώς ο αναλυτικός λόγος.
    Από αφορισμούς, έχουμε πλεόνασμα. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δεν θα μπω σε "αναλύσεις" γιατί κάποια σχόλια είναι επιπέδου κερκίδας, κρίμα για τούτο το εξαιρετικό ιστολόγιο.

    Ως "σχόλια κερκίδας" χαρακτήρισα κάποιες φρασεολογίες, που τις ένιωσα τελείως ξένες. (…)κάτι από τα πολλά που είναι σε έλλειψη είναι ακριβώς ο αναλυτικός λόγος.
    Από αφορισμούς, έχουμε πλεόνασμα
    .

    Εμένα πάλι γιατί μου φαίνεται ότι συνήθως σε έλλειψη βρίσκεται η στοιχειώδης συνέπεια στα όσα λέμε;
    Αλλά και στο πώς τα λέμε. Για παράδειγμα:

    Και ναι, κάτι πρέπει επιτέλους να γίνει και στην Κύπρο όχι μόνo αναφορικά με τους Ομφυλόφιλους συμπολίτες αλλά και πιο γενικά για το καθεστώς διακρίσεων και περιοθωριοποίησης που χτυπά πολλές και διαφορετικές κοινωνικές ομάδες.

    Γενικολογίες, τσουβαλοποίηση, υπόρρητη ιεράρχηση.
    Εδώ στην Ελλάδα έχουμε μακράν πείρα σ’ αυτό το είδος «ριζοσπαστικής προοδευτικότητας». Εκεί στην Κύπρο, όχι;

    Και να ξέρετε ότι υπάρχουν διατυπώσεις που είναι προσβλητικές παρά τα ευχαριστώ και τα παρακαλώ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ποια είναι ακριβώς η "τσουβαλοποίηση";

    Γιατί συνιστά τσουβάλιασμα η αθροιστική αντίληψη που λέει απλά ότι πρέπει, επιτέλους, οι κοινωνίες να σέβονται ίσα κι απόλυτα όλους τους πολίτες χωρίς διάκριση οποιουδήποτε "χαρακτηριστικού" τους;

    Προσωπικά, πάντα αρνιόμουν να μπω σε ειδική συζήτηση που αφορά αποκλειστικά και μόνο μια κοινωνική ομάδα συμπολιτών, πχ τους ομοφυλόφιλους γιατί θεωρώ πως "με το καλημέρα σας" η εξειδίκευση συνιστά διάκριση, λες και ο ομοφυλόφιλος άνθρωπος είναι κάτι το διαφορετικό πέρα από απλά ακόμα έναν άνθρωπο που οι ερωτικές του επιλογές έρχονται σε κόντρα με τα στερεότυπα που έχουν δημιουργήσει οι κρατούντες θεσμοί, εκκλησία π.χ. και όχι μόνο.

    Αυτό ξεκινά από το απλό (θέλετε απλοϊκό;) που ξεκινά από μια προσωπική στάσή: δεν κρίνω τον άλλον από προσωπικά ζητήματα παρά μόνο από το αν "μου κάνει" σαν προσωπικότητα.

    Νομίζω πως αν ξεκινάγαμε από εκεί, τα πράγματα θα ήταν λιγότερο περίπλοκα.

    Ομολογώ, δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει στην Κύπρο, είμαι 6-7 χρόνια εδώ και δεν έχω κάποια γνώση.

    Στην Αθήνα με τον μόνο άνθρωπο που συζητούσα ενδελεχώς το συγκεκριμένο ζήτημα, ήταν ο αείμνηστος Β.Γιαννέλος, δεν έχει όμως σημασία το τι έλεγε σε προσωπικό επίπεδο γιατί δεν είναι πια εδώ να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει.

    Απλά, η δική μου "θέση" είναι πως ο "πόλεμος" είναι κατά της νοοτροπίας που παράγει και επιβάλλει διακρίσεις κατά οποιασδήποτε κοινωνικής η φυλετικής ομάδας.

    Αν αυτό σαν αντίληψη είναι λάθος, παρακαλώ διορθώστε με και πείστε με. Ο χώρος των σχολίων στα ιστολόγια, υπάρχει για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ politispittas

    Αυτό που γράφει ο erva είναι ότι από διακηρύξεις "ανεκτικότητας" και "προοδευτικότητας" επί παντός επιστητού έχουμε χορτάσει.

    Και δυστυχώς αυτές οι γενικόλογες διακηρύξεις αγαθών αντιρατσιστικών προθέσεων πολύ σπάνια εξειδικεύονται σε οτιδήποτε που να έχει νόημα για τους ομοφυλόφιλους πολίτες. Ακόμα και στην ιεράρχηση των διαφόρων μειοψηφιών πάντα στον πάτο βρισκόμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χωρίς να μου πάνε οι μεσοβέζικες λύσεις πιστεύω ότι σ' αυτη την περίπτωση η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

    Δηλαδή δεν μπορώ να διαφωνήσω πως "πρέπει, επιτέλους, οι κοινωνίες να σέβονται ίσα κι απόλυτα όλους τους πολίτες χωρίς διάκριση οποιουδήποτε "χαρακτηριστικού" τους. Το έχω ξαναγράψει κι εγώ και σε δικές μου αναρτήσεις αλλά και σε άλλα σχόλια ότι αυτό που έχουμε ανάγκη ως κοινωνία είναι να στραφούμε σ' ένα πιο ανθρωποκεντρικό τρόπο σκέψης και προσέγγισης της καθημερινότητας μας. Αν το σημείο εκκίνησης μας είναι ο Ανθρωπος τότε ναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, που τον καθιστούν διαφορετικό αλλά και ιδιαιτερο και τα οποία γίνονται αιτία διάκρισης, δεν θα (πρέπει να) έχουν σημασία. Αρα διαφωνώ ότι πρόκειται περί "τσουβαλοποίησης". Όμως, αυτή είναι η θεωρητική προσέγγιση.

    Σε πιο πρακτικό επίπεδο, πάντα απέναντι μας θα βρίσκονται συγκεκριμένα προβλήματα και συγκεκριμένες ομάδες που μειοψηφούν κοινωνικά και εθνικά με αποτέλεσμα να γίνονται αποδέκτες ρατσιστικής συμπεριφοράς. Σ' αυτή την περίπτωση η επιμονή στο γενικότερο πλαίσιο της ισότητας όλων των πολιτών χρειάζεται να μεταφραστεί σε ειδικές, συγκεκριμένες συμπεριφορές για την ειδική περίπτωση.

    Συνεπώς, το ζήτημα καταλήγει να είναι ιδεολογικό θέμα του καθένα μας. Μέχρι ποιου σημείου μένουμε πιστοί στις θεωρητικές προσεγγίσεις για την ισότητα όλων των ανθρώπων ανεξάρτητα της κάθε λογής διαφορετικότητας τους, και πότε επιδιώκουμε λύσεις μέσα από τον πρακτικό διαχωρισμό των ανθρώπων σε "μειονοτικές" ομάδες. Αυτός ο διαχωρισμός, ωστόσο, πράγματι εισάγει διακρίσεις εξαρχής.

    Σε προσωπικό επίπεδο νομίζω πως έχω καταλήξει υπέρ των πρακτικών λύσεων. Χωρίς να παραγνωρίζω ότι η εξειδίκευση αποτελεί διάκριση με το κίνδυνο να αναπαράγεται τελικά (κάποιας μορφής) ρατσισμός θεωρώ ότι χωρίς τη μετάβαση σε άλλο μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης, που προς το παρόν δεν είναι ορατό ενδεχόμενο, η συνολική και μόνο αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων δεν μπορεί να δώσει ουσιαστικές λύσεις. Παρόλ' αυτά προσπαθώ να μην αποσυνδέω τις αναφορές σε μια συγκεκριμένη ομάδα από τις υπόλοιπες. Είναι γι αυτό που σε προηγούμενες αναρτήσεις προσπάθησα να κάνω παράλληλες αναφορές στους ομοφυλόφιλους, τους μετανάστες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @gay super hero,δεν είμαι ούτε νομοθέτης ούτε πολιτικός. Απλός πολίτης, όπως και εσύ υποθέτω. Κατά συνέπεια, σε μια τέτοια συζήτηση, μόνο την προσωπική μου θέση και σκέψη μπορώ να προσθέσω, ειδικά σε ένα ζήτημα που αφορά κυρίως στη Νοοτροπία και την κουλτούρα της κάθε κοινωνίας και όχι το νομικό της οπλοστάσιο το οποίο για πολλά επι μέρους θέματα, τυπικά είναι επαρκές΄(με εξαίρεση ασφαλώς το ζήτημα του συμφώνου, γάμου, κλπ, για το οποίο επίσης δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω, από το να γράψουμε, να προσθέσουμε την υπογραφή μας σε σχετικές διακηρύξεις κλπ)Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι σημαίνει η φράση από διακηρύξεις "ανεκτικότητας" και "προοδευτικότητας" επί παντός επιστητού έχουμε χορτάσει όταν αυτή στοχεύει έναν πολίτη που προσθέτει τις σκέψεις του. Θα το καταλάβαινα αν στόχευε στους παράγοντες. Αυτού του είδους οι αντιδράσεις-σε συζητήσεις μεταξύ απλών πολιτών- οδηγούν κάποιους στη σιωπή. Τόσο απλά.

    @ColourfulMind.Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερα με τα όσα γραφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. προσπάθησα να κάνω παράλληλες αναφορές στους ομοφυλόφιλους, τους μετανάστες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες κτλ .

    Ερώτηση:
    Οι ομοφυλόφιλοι μετανάστες αντιμετωπίζουν τις ίδιες διακρίσεις με τους ετεροφυλόφιλους;
    Απάντηση:
    Ασφαλώς και όχι. Αντιμετωπίζουν πολύ περισσότερες και μάλιστα ιδιαίτερες, ακριβώς λόγω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού.
    Δυο ενδεικτικά παραδείγματα:
    Τα ομόφυλα ζευγάρια μεταναστών δεν μπορούν να διεκδικήσουν την επενένωση των οικογενειών, κεκετημένο των ετερόφυλων ζευγαριών, αφού δεν αναγνωρίζονται νομικά.
    Τα μικτά ομόφυλα ζευγάρια, ντόπιων και μεταναστών, δεν μπορούν να έχουν κανενός είδους εξασφάλιση για τον μετανάστη. Πρόσφατη, άλλωστε, είναι η περίπτωση του ιρανού πρόσφυγα στην Ελλάδα, νομίζω ανάλογη υπήρξε και στην Κύπρο, και η οδύσσειά του προκειμένου να μην απελαθεί. Ήταν μάλιστα συγκλονιστική η απόγνωση του συντρόφου του, έλληνα πολίτη κατά τα άλλα, που δεν μπορούσε να κάνει τίποτα προκειμένου να αποτρέψει να επιστρέψει ο άνθρωπός του εκεί όπου πιθανότητα θα κινδύνευε η ίδια του η ζωή.

    Λυπάμαι, αλλά δεν θα συμφωνήσω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Δεν μπορούμε να αθροίζουμε δυο ανόμοια πράγματα, ώστε μετά να κάνουμε τη διαίρεση στα δυο.
    Επίσης δεν θα συμφωνήσω ούτε στο ότι κάποιες αντιδράσεις οδηγούν αναγκαστικά κάποιους στη σιωπή. Το πιο λογικό θα ήταν να τους οδηγήσουν σε μεγαλύτερη περίσκεψη πριν διατυπώσουν κρίσεις και απόψεις σε θέματα που πασιφανώς αγνοούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Η παράμετρος που θέτεις, είναι εξαιρετικά σωστή. Μιλάω για τους μετανάστες ομοφυλόφιλους, αν και, σε τελευταία ανάλυση και εκείνοι είναι θύματα ενός ευρύτερου μηχανισμού που θίγει την αξιοπρέπεια όλων των πολιτών-στη βάση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αναρωτιέμαι εν τέλει αν ένας αγώνας μπορεί να είναι αποτελεσματικός, όταν είναι κατακερματισμένος σε τόσες επι μέρους κατηγορίες, ειδικά όταν πίσω από το πρόβλημα (προβλήματα) βρίσκεται ακριβώς ο ένας και ίδιος συμπαγής ανάλγητος μηχανισμός. Αναρωτιέμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ποιος είναι ο ένας και ίδιος συμπαγής ανάλγητος μηχανισμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Να ρωτήσω κι εγώ κάτι που με απασχολεί σοβαρά καθώς κι εγώ προσπαθώ να προσαρμοστώ στα εξ εσπερίας εισαγώμενα ήθη; Αν δηλώσω πως ποσώς με ενδιαφέρουν τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων πού κατατάσσομαι; Στους ομοφοβικούς; Στους αντιδραστικούς; Στους φασίστες; Μπορώ δηλαδή να αδιαφορώ για ένα τέτοιο θέμα και ωστόσο να μη καταταχθώ σε καμιά από τις παραπάνω κατηγορίες; Ή σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, όπως είπε και ο μέγας Μπους όποιος δεν είναι μαζί σας είναι εχθρός σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή